сряда , ноември 22 2017
Начало / Новини / Безработица заплашва 190 000 български шофьори

Безработица заплашва 190 000 български шофьори

Нова регулация заплашва с безработица 190 000 български шофьори с над 70 000 камиони, които возят стоки в Европа. Превозвачите са категорични, че старите европейски страни искат да ги изхвърлят от пазара.

ЕС се загрижи за почивката на българските тираджии и внесе предложение след три седмици път да се прибират у дома дза да почиват. Предложението е част от така наречения пакет за мобилност, който ЕК внесе в Европарламента на 31 май.

Големите страни в Европа явно се страхуват, че 70 000 български камиона отхапват голям дял от пазара.

Представители на 11 000 български превозвачи казват, че това е коалиция на старите държави в ЕС, срещу новите страни членки.

В новия пакет от мерки, който ще се гледа наесен, освен плащането според ставката в страната, през която се пътува, се изисква и след три седмици в Европа, шофьорът да се прибира в държавата си.

Според друга промяна тираджията трябва да изкарва седмичната си почивка (24ч) в хотел.

Христо Христов от КРИБ е представил пред българските евродепутати защо организацията е против това- защото в Европа няма паркинги за камиони, а там където има те не са охраняеми. Отделно са разходите и организацията за придвижване на водача от такъв паркинг до хотел, в който да кара задължителната почивка.В същото време проблемите с кражбите, вандализма и нахлуването на мигранти се увеличават с висок темп, а според международната конвенция – шофьорът и превозвачът носят отговорност за стоката до разтоварването. Ако камион със стока за 300 000- 400 000 евро бъде ограбен на неохраняем паркинг и шофьорът липсва, застрахователят няма да плати. Шофьорите не са склонни да оставят товара без надзор и заради бежанците. Ако по време на престоя каросерията се напълни с нелегални емигранти, шофьорът носи и наказателна отговорност.

“ Искат да ни изхвърлят от пазара, защото като ни натоварят с допълнителни разходи няма да сме конкурентни“ – твърди Йордан Арабаджиев от Съюза на международните превозвачи.

Международният транспорт дава 15-16% от БВП и поради това превозвачите искат защита от държавата срещу новите правила

Курумбашев: Предложенията са протекционизъм за определени държави.

Пакетът за автомобилен транспорт предложен от ЕК, буди съмнения за спекулации с тематаза социалните права, за да се наложи разпределение на пазарния дял.

Пакетът с промени ще се обсъжда поне 6 месеца в комисии , след това ще влезе в парламента, което ще е най-рано в края на тази или началото на следващата година, смята евродепутатът.

Направена е коалиция със страни от  Централна и Източна Европа, подкрепена от Испания и Португалия – насреща са Франция, Германия, Австрия, Италия…

 

За Неделчев

Виж още

Кой не знае Красимир Гергов, кой не е чувал за него. Схема за милиони!

Кой не знае Красимир Гергов, кой не е чувал за него. Монополист в рекламния бизнес, …

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *